بنام خدا

بررسی روال تاثیرگذاری استارتاپ ها در صنعت آبکاری

حسین هزار جریبی
مدیریت گروه صنایع شیمیایی معین توس و بنیانگدار استارتاپ شیمی کده
shimikade@gmail.com

چکیده

در این مقاله به نقش استارتاپ های صنعت آبکاری در صیانت از محیط زیست، بالابردن بهره وری و ایجاد ارزش افزوده بالا، پایین آوردن هزینه ها و حذف واسطه ها، انتقال درست و بروز مفاهیم و محتوا، رفع تنش های کاذب و حباب های بازار می پردازیم و از جمله موارد به مباحث کاربردی استارتاپ در تسهیل رفع نیاز واحدهای آبکاری و ایجاد ارتباط مستقیم شفاف و سریع بین آنها و تولید کننده ها، ایجاد رقابت سازنده و سالم در واحدهای آبکاری، ایجاد نوآوری و ارتقاء دانش این صنعت و از همه مهمتر به توسعه و رونق کسب و کارهای این حوزه خواهیم پرداخت، همچنین در مباحث درون سازمانی و درون صنعتی به موضوعاتی از قبیل ایجاد هم افزایی، ایجاد ارتباط سالم، افزایش همکاری بین دست اندرکاران یک واحد استارتاپی و عاملان صنعت آبکاری و از سوی دیگر به بررسی ایجاد روال های ارتباطی بروز برون سازمانی با دیگر صنایع و دولت، ایجاد فرصت های شغلی جدید و ارتقاء تولیدات ملی پرداخته خواهد شد.

واژگان كليدي: استارتاپ، آبکاری، نوآوری، اشتغال، تولید ملی

سرفصل ها

مقدمه
استارتاپ چیست؟
شاخص های ارزنده استارتاپ
وضعیت توسعه زیرساخت ها
کسب و کارهای دارای اینماد
حجم تجارت الکترونیکی
لزوم ایجاد استارتاپ ها در صنعت آبکاری و فلسفه ایجاد شیمی کده
نقش استارتاپ های صنعت آبکاری در صیانت از محیط زیست
نقش استارتاپ های صنعت آبکاری در افزایش بهره وری

ارتباطات درون سازمانی و درون صنعتی استارتاپ ها
ارتباطات برون سازمانی و دولتی استارتاپ ها
نمونه هایی از توان صنعت آبکاری…………………………………………………………………………………………………………….
نقش استارتاپ ها در توسعه اشتغال و کارآفرینی
نتیجه گیری
منابع

مقدمه

جهانی که در آن زندگی می کنیم امروز پر شده است از ابزارهای ارتباطی و تعاملی مختلف، دیگر نیازی نیست برای رسیدن به جواب یک سوال، منتظر باشیم تا صبح شود، به سمت منبع حرکت کنیم و جواب را جویا شویم. حالا به سرعت می توانیم در موتورهای جستجو کاوش کنیم و به بی نهایت جواب برسیم، برای استفاده از خدمات کافیست به سرعت خدمات دهنده را بیابیم و با او ارتباط برقرار کنیم، مستندات فنی را برایش ارسال کنیم و او کار را برای ما انجام دهد، برای یافتن محصول، دیگر نیاز نیست ساعت ها وقت خود را در بازار صرف کنیم تا کالای مناسب را پیدا کنیم، کافیست به اینترنت وصل شویم و …
امروز ما در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم، تکنولوژی ها، اشکال جدیدی برای کسب و کار درست کرده اند، برای تطبیق با آنها نیاز به یک دگردیسی(ابهام زدایی) در روال انجام کارها داریم، جایی که مفهومی به نام استارتاپ بوجود می آید. ما در این مقاله به زوایای مختلف این تغییرات و به بررسی مفاهیم، کاربردها و اثرات استارتاپ در صنعت آبکاری می پردازیم.

استارتاپ چیست؟

در گام اول بهتر است به تعاریف اولیه استارتاپ بپردازیم تا بر اساس ویژگی ها و شاخص های بنیادین و متمایز آن امکان واکاوی نقش استارتاپ در صنعت آبکاری داشته باشیم.
تعاریف و برداشت های مختلفی از این واژه در محافل عمومی و تخصصی جهان و ایران وجود دارد و هر فردی بنا به نیاز و برداشت خود تعریفی برای استارتاپ بوجود آورده است از برجسته ترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• استارت آپ (به انگلیسی Startup یاStart-up ) را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند.
• تعریف استارت آپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر: استارت آپ یک کسب و کار جدید است (A New Business)
• تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا (USSBA): کسب و کاری که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.
• تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک: سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است.
• تعریف استارت آپ توسط اریک ریس: استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.

شاخص های ارزنده استارتاپ

از مجموعه نظرات و تعاریف متفاوت ، شاخص های زیر را برای استارتاپ در نظر می گیریم.
• ارزش آفرینی : کسب و کاری که قصد دارد ارزش آفرین باشد که فاکتورهایی دارد از قبیل: ۱- بررسی هزینه های اولیه ۲- شناخت رقبا ۳-آینده استارتاپ مورد نظر ۴ – فرصت های پیش روی استارتاپ
• فرصت جویی: کسب و کاری که پایداری برای اعضای آن دغدغه است و فرصت جو است اما فرصت طلب نیست.
• نوآوری: کسب و کاری که مبتنی بر تکنولوژی های نوین است و یا از تکنولوژی برای توسعه و ارایه خدمات خود استفاده می کند و دارای خلاقیت و ایده پردازی است.
• تکرار پذیری: تکرارپذیر بودن برمی گردد به توانایی فروش بیشتر و تکرار درامدزایی از هر مشتری بر اساس یک مدل کسب و کاریِ یکسان و تکراری . اپل این کار را با آی فون های متعددی که به بازار روانه می کند انجام می دهد و همه ما می دانیم که یکی از پروپاقرص ترین مشتری های سری جدید آی فون، دارندگان آیفون هستند. آمازون نیز با فروش دائمی محصولات به هر مشتری تکرارپذیر شده است. فیس بوک هم به خاطر درامدزایی از تبلیغاتی که برای هر کمپانی و یا فرد انجام می دهد تکرارپذیر است چرا که هیچ شرکتی فقط با یکبار تبلیغ شدن راه به جایی نمی برد پس تبلیغ در فیسبوک را تکرار می کند و در ضمن فیسبوک دقیقا همین خدمات تکراری (یعنی تبلیغات) را به هر کس دیگری نیز می تواند ارائه دهد.
• مقیاس پذیری: مقیاس پذیری یکی از ویژگی های استارتاپ است و به توانمندی آن در تطبیق خود با شرایط جدید و بزرگتر از قبیل (اجزاء بیشتر، اشیاء بیشتر، بزرگ‌ شدن، افزایش حجم کار) اشاره می‌کند. مقیاس پذیر بودن یک مدل کسب و کار برمی گردد به امکان و قابلیت خدمات رسانی، سرویس دهی و فروش محصول به تعداد بسیار زیادِ مشتری به طوری که مقرون به صرفه باشد و هزینه ها را افزایش ندهد. این ویژگی رابطه مستقیمی با قابلیت رشد یک کسب و کار دارد که اگر مقیاس پذیر باشد رشد و سوددهی اش محدود خواهد بود. بیزینس مدل هایی که هر دو ویژگی را دارند امکان رشد سریع و بیشتری دارند.

نمونه های استارتاپ :

۱- استارتاپ مبتنی بر تکنولوژی نوین
۲- استارتاپ مبتنی بر فن آوری اطلاعات
۳- استارتاپ خانگی
۴- استارتاپ آینده نگر
۵- استارتاپ ایجادکننده تحول در بازار

وضعیت توسعه زیرساخت ها

ضریب نفوذ اینترنت و استفاده از تلفن همراه در ایران افزایش چشمگیری یافته است. آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران که مربوط به خرداد سال جاری است نشان می‌دهد که شمار مشترکان اینترنت باندپهن در ایران به ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۹۵ نفر رسیده و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۷۶/۹۸ درصد است.
معیار سنجش ضریب نفوذ اینترنت، استفاده شهروندان از فناوریهای دسترسی ( ADSL) (12 درصد)، نسل ۳ (۳G)و ۴ (۴G) موبایل (۸۶ درصد)، اینترنت وای فای و (TDLTE) (۲ درصد) بوده است.
به این ترتیب بیش از ۶۴ میلیون نفر در ایران از طریق گوشی موبایل وارد اینترنت جهانی شده اند. به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۱۰ میلیون و ۳۳۸۱ هزار نفر مشترک اینترنت پهن باند ثابت هستند.ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در ایران۱۴/۷۸ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت ۶۵/۱۲ درصد اعلام شده است.

کسب و کارهای دارای اینماد

اینماد یک جواز و تاییدیه است که برای فروشگاه های اینترنتی که محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین میفروشند ارسال می گردد. لازمه حیات فروشگاه های اینترنتی، ایجاد اعتماد بین کاربران می باشد. بهترین روش برای جلب اعتماد کاربران برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، اینماد است. اینماد یک تاییدیه برای فروشگاه های اینترنتی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن مسئول اعطای آن می باشد. در واقع اینماد، تضمین کننده قانونی بودن فعالیت های یک وب سایت تجاری است و اگر مالک سایتی از قوانین موجود تخطی نماید، شما می توانید از آن به این سازمان شکایت نمایید.
با توجه به آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در سال ۹۶ تعداد کسب‌وکارهای دارای اینماد ۳۶ هزار و ۹۱۰ کسب‌وکار بودند و در پنج ماه اول سال ۹۷ نیز، بیش از ۴۱ هزار و ۶۵۸ کسب‌وکار اینترنتی دارای اینماد هستند.

حجم تجارت الکترونیکی

حجم تجارت الکترونیکی کشور در سال ۹۶ نیز بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۱ درصد GDP ( تولید ناخالص داخلی )کشور را شکل می‌دهد. به گفته مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این نسبت در کشورهای پیشرفته تا ۲۰ درصد نیز می‌رسد. و ارزش اسمی تجارت الکترونیکی سال ۹۷ برابر ۲۰۸ هزار میلیارد تومان بوده، که نسبت به سال ۱۳۹۶، ۳۰ درصد رشد داشته، اما ارزش حقیقی تجارت الکترونیکی به‌دلیل رشد تورم ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

لزوم ایجاد استارتاپ ها در صنعت آبکاری و فلسفه ایجاد شیمی کده

هر اکوسیستم فعالی برای بقاء و ارتقاء خود نیاز به پوست اندازی و تحول دارد، صنعت آبکاری نیز به عنوان یکی از صنایع مادر با چندین سال سابقه و تجربه نیاز دارد تا با ایجاد استارتاپ های پویا و جدید، خون جدیدی را در رگ های خود تزریق کند و تحولاتی سازنده به منظور همخوانی با سبک جدید کسب و کار ایجاد کند.
در واقع از نگاهی دیگر ایجاد استارتاپ ها در این صنعت یک موضوع اجتناب پذیر است، چرا که در صورت عدم تطبیق، سرنوشتی جز زوال و یا گوشه نشینی نخواهد داشت.
ما به عنوان دست اندرکاران این صنعت با تحلیل شرایط به این نتیجه رسیدیم که برای حفظ و توسعه این کسب و کار باید زیرساختی ایجاد کنیم تا از طریق آن بتوان به واسطه ارتباطات کار را فراتر از یک شهر و منطقه انجام داد. مجموعه معین توس به عنوان یکی از پیش کسوتان این صنعت با تجربه فعالیت سه دهه در زمینه های مختلف این رشته با آنالیز شرایط و مشاوره با کارشناسان خبره در حوزه های فناورانه و نوآورانه تصمیم به پیاده سازی استارتاپ شیمی کده گرفت و به لطف خداوند بزرگ و همراهی همکاران محترم توانست در مدت کوتاهی با ایجاد زیرساخت تجارت الکترونیک، گام اول را در شرایط موجود اقتصادی برای توسعه بازار ذینفعان این صنف بردارد.
حالا ما در شیمی کده آمادگی داریم تا با معرفی محصولات و خدمات متنوع حلقه های ارتباطی تولیدکنندگان و خدمات دهندگان را قویتر، سریع تر و نزدیک تر نماییم.
این پروژه فازهای متنوعی را دنبال می نماید که متناسب با رشد و بلوغ این استارتاپ ایجاد و به بهره برداری خواهید رسید.

از جمله اهداف بر ایجاد استارتاپ شیمی کده :

۱- راه اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه ی صنعت آبکاری
۲- تمرکز برای رشد این صنعت
۳- دسترسی تمامی متقاضیان در همه سطوح علمی و تجربی به این تجارت

اولین و کامل ترین سایت فروش مواد آبکاری ، پرداختکاری ، شیمیایی ، نانوپوشش دارای نماد اعتماد

www.shimikade.com

نقش استارتاپ های صنعت آبکاری در صیانت از محیط زیست

کاهش آلودگی های محیط زیستی به یکی از دغدغه های مهم بشر و سازمان حفاظت از محیط زیست تبدیل شده است. آلودگی ها علاوه بر اینکه به محیط زیست چهره بدی می دهند برای سلامتی انسان ها نیز مضر می باشد. با ایجاد زیرساخت فناورانه و اجرای ایده های استارتاپی در این حوزه به راحتی می توان چرخه های مرتبط با صنعت آبکاری را به منظور صیانت از محیط زیست مدیریت کرد، بعضی از موارد در این حوزه به شرح زیر می باشند.
• دسترسی به بانک های اطلاعاتی از جمله مواد اولیه، تامین کنندگان و تولیدکنندگان، کمک خواهد کرد تا دست اندرکاران صنعت دسترسی سریع تر و آسان تر به منابع لازم داشته باشند و از صرف زمان و انرژی بیهوده در پیدا نمودن نیازهای خود بکاهند.
• تجمیع سفارشات و تحویل منجر خواهد شد تا علاوه بر کاهش هزینه های باربری و انبارداری، انرژی کمتری صرف انتقال خرده بارها شود و در نتیجه آسیب کمتری به محیط زیست زده شود.
• جمع آوری ضایعات بر اساس اشتراک اطلاعاتی که در سامانه های استارتاپی قابل انجام است، منجر به استفاده حداکثری از مواد اولیه و همچنین استفاده از آنها در صنایع تبدیلی و مرتبط خواهد شد.

نقش استارتاپ های صنعت آبکاری در افزایش بهره وری

استارتاپ می تواند تولید کننده ای که نیاز به خدمات آبکاری دارد را به راحتی و حداقل زمان و هزینه به یک واحد خدماتی برساند این خدمات هم با ارزش گزاری و رای افراد می توانند برای صاحبانشان کار بیشتر پیدا کنند و رقابت سالمی در فضای مجازی ایجاد شود که منجر به دستاوردهای زیر خواهد شد.
• بالابردن بهره وری و ایجاد ارزش افزوده بالا
• پایین آوردن هزینه ها
• کاهش چرخه ی واسطه ها
• انتقال درست و بروز مفاهیم و محتوا
• شفافیت و رفع تنش های کاذب و حباب های بازار

همچنین استارتاپ ها می توانند با توسعه ارتباطات، توسعه بازار را برای یک مجموعه رقم زده و نا امیدی را از واحد های خدماتی به امید تبدیل کنند. یک استارتاپ خوب می تواند با موقعیت شناسی در زمان مناسب بر اساس آمارهای واقعی به تحلیل درست بازار پرداخته و کمترین آسیب را در بحرانهای اقتصادی متحمل شود.در زمینه قیمت گذاری استارتاپ می تواند واقعی ترین نرخ های مواد اولیه و همینطور خدمات آبکاری را با حفظ منافع طرفین در اختیار آنها قرار داده و باعث انجام محاسبات دقیق شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری نماید و از سویی دیگر جلوی رقابت های ناسالم و مشکل آفرین را بگیرد.

ارتباطات درون سازمانی و درون صنعتی استارتاپ ها

ابزارها وسایلی هستند برای ارتباطات سریع تر، شفاف تر و بهتر، یک استارتاپ خوب می تواند با ایجاد یک شبکه سازنده در درون خود و گسترده تر از آن با برقراری ارتباط با دیگر اعضای صنعت خود دستاوردهای زیر را به ارمغان آورد.
• وفاق و همدلی را در بین همکاران و مشتریان ایجاد کند و خودبخود اغراض شخصی و خطرات آسیب های غیر حرفه ای را کم کند.
• نو آوری ها و استفاده از فن آوری های جدید با وجود استارتاپ ها بین جامعه صنعتی آبکار رواج پیدا کند.
• در یک کسب و کار استارتاپی حداقل صدمات را برای طرفین شاهد خواهیم بود.
• تقسیم سود برای طرفین با وجود استارتاپ عادلانه تر اتفاق می افتد.
• بسیاری از کسب و کارهای حاشیه ای و غیر مستقیم با صنعت آبکاری نیز براحتی در استارتاپ ما مشغول به فعالیت خواهند شد و این یعنی کارآفرینی و اشتغال زایی بیشتر.
• موجب اعتماد بیشتر می شود.
• با بهره وری بالا منجر به کاهش اتلاف انرژی و نیز سرمایه ملی خواهد شد.
• با سرعت بیشتری به معیارها و مقیاس های روز دنیا خواهیم رسید.
• با پیش زمینه ی ذهنی که از مصرف کنندگان داریم می توانیم بهتر نیازهای آنان را پاسخ گو باشیم.

ارتباطات برون سازمانی و دولتی استارتاپ ها

امروزه نمی توان کسب و کاری را یافت که در خود گردش کار نماید و موفق باشد، عملا ورود به بازارهای مبتنی بر اینترنت باعث شده است تا نفس کشیدن هر اکوسیستمی به زندگی سایر اعضاء در ارتباط باشد. استارتاپ های حوزه صنعت آبکاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند، از طرفی باید بکوشند تا با سایر صنایع مرتبط در ارتباط باشند و از این ارتباط سازنده فرصت های جدید بوجود آورند و از سویی دیگر باید دولت به عنوان یک فرا سیستم بالادستی در ارتباط باشند تا بتوانند با مشارکت در طرح ها و سیاستگذاری های مربوطه وضعیت معاش خود را حفظ و ارتقاء دهند.
چه صنایعی به صنعت آبکاری وابسته اند؟
۱٫ صنایع دفاع در تولید سلاحها، موشکها، ماهواره، رادار و …
۲٫ صنایع هواپیما سازی و هلی کوپترسازی
۳٫ صنایع خودروسازی
۴٫ صنایع لوازم خانگی در ساخت تلویزیون، یخچال، آبگرمکن، بخاری، پلوپز و …
۵٫ صنایع مخابرات در ساخت تلفن، کابلهای انتقال نیرو و …
۶٫ صنعت کامپیوتر در ساخت مدار چاپی و…
۷٫ صنایع موتور سیکلت سازی و دوچرخه سازی
۸٫ صنعت ساختمان در ساخت و تولید وسایل آشپزخانه، درب و پنجره آلومینیومی، تولید شیشه رفلکس و …
۹٫ صنایع پزشکی و دندان پزشکی
۱۰٫ تولید کنندگان یراق آلات
۱۱٫ تولید کنندگان شیرآلات بهداشتی و ساختمانی
۱۲٫ صنایع برقی در تولید کلید و پریز و …
۱۳٫ صنایع بسته بندی در ساخت و تولید قوطی سازی و …
۱۴٫ صنایع نفت، پتروشیمی
۱۵٫ صنایع پیچ و مهره
۱۶٫ سازندگان ابزار دقیق
۱۷٫ صنایع روشنایی در ساخت و تولید لوستر، …
۱۸٫ صنایع سنگین (فولاد، مس و … در تولید انواع ورقهای فولادی، مسی، برنجی و …)
۱۹٫ منسوجات

از جمله کاربردهایی که صنعت آبکاری با سایر صنایع می تواند داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

الف – صرفه جویی کلان اقتصادی در ساخت قطعات و کالاها:
فلزات مورد نیاز برای ساخت ابزار و وسایل ، قطعات و کالاها با ویژگیهای خاص در طبیعت کمیاب و بسیار گران می باشند. از طرفی فولاد و بسیاری از فلزات دیگر و همچنین پلاستیک به تنهایی جوابگوی نیازهای متنوع جامعه بشری نیستند. صنعت آبکاری می تواند با کمترین هزینه و با ایجاد پوشش های مطلوب فلزی و یا غیر فلزی بر روی قطعات ساخته شده از فلزات ارزان و پلاستیکها این نیاز را برآورده سازد.

نمونه هایی از توان صنعت آبکاری به شرح زیر است:

۱٫ ساخت انواع مدارچاپی : یکی از مهمترین تولیدات صنعت آبکاری می باشد که اهمیت ویژه ای در ساخت و تولید رایانه ها، تلویزیون ، قطعات الکترونیک و … دارند. قابل توجه است که در ساخت مدارچاپی ها قطعه از پلاستیکها انتخاب و سپس سطح آن را به روش آبکاری متالیزه نموده و فلز مورد نظر (که عموما طلا است) را بر آن رسوب می دهند.
۲٫ آبکاری طلا، نقره و پلاتین: بر روی قطعات فولادی برای افزایش هدایت الکتریکی در صنایع برق و الکترونیک و…
۳٫ آبکاری قلع: بر روی قطعات فولادی برای پیشگیری از آلودگی در صنایع غذایی و لحیم پذیری در صنایع برق و الکترونیک و صنایع خودروسازی و …
۴٫ آبکاری کرم سخت: بر روی غلتکها، قالبها، قطعات خودرو و .. ساخته شده از فولاد به منظور تامین مقاومت سایشی و حرارتی لازم
۵٫ آندایز سخت: بر روی سازه های آلومینیومی و برای افزایش سختی سطح آن در صنایع هواپیماسازی، دفاعی و …
۶٫ فسفاته کاری: بر روی قطعات فولادی به منظور مقاومت خوردگی و چسبندگی بیشتر رنگ در ساخت بدنه خودرو، یخچال و …
۷٫ الکترولاک : بر روی قطعات فولادی و غیر آهنی به منظور مقاومت خوردگی در بدنه خودروها، شیر آلات و … .
۸٫ سرامیکی: بر روی قطعات فولادی به منظور مقاومت در برابر حرارتهای بالاتر از ۶۰۰۰ درجه سانتیگراد، سایش، خوردگی، تولید مبدلهای حرارتی، قطعات موتور جت و …
۹٫ ساخت قطعات دقیق به روش آبکاری : برای ساخت قطعاتی حساس و دقیق که با روشهای متداول امکان پذیر نمی باشد. ساخت رادارها و …
۱۰٫ آبکاری روی و آلیاژهای آن: بر روی بسیاری از قطعات فولادی در اکثر صنایع
ب- مقاومت به خوردگی و سایش و افزایش عمر مفید قطعه:
صنعت آبکاری با ایجاد پوششهای مناسب سهم عمده ای در کاهش میزان خسارات وارده به قطعات و افزایش طول عمر آنها دارد. این امر به صنایع دیگر کمک می کند تا بهره وری ابزارهای خود را افزایش و استهلاک قطعات را کاهش دهند.
ج – بهداشتی نمودن قطعات و جلوگيري از مشکلات زیست محیطی:
بسیاری از قطعات فلزی و غیر فلزی که روزانه همه افراد با آنها سروکار دارند می توانند حامل و ناقل انواع آلودگیها باشند. نگاهی به یراق آلات، شیر آلات بهداشتی، وسایل آشپزخانه، لوازم خانگی و … نمونه هایی در مورد اهمیت نقش صنعت آبکاری در بهداشتی کردن قطعات است.
د – زیبا سازی قطعات و کالاها:
تا آنجا که بشر در برخورد با هر چیزی نخست به ظاهر آن توجه می کند ظاهر محصولات از با اهمیت ترین قسمت در جلب مشتری محسوب گردیده و نقشی مهم در بازاریابی دارد. مثالهایی از انواع لوسترها، صنایع روشنایی، خودکارها و خودنویس، صنایع میز و صندلی و تختخواب و … را می توان نام برد.
یکی از مهمترین اقدامات یک استارتاپ خوب در صنعت آبکاری ایجاد ارتباط و تسهیل تعاملات این صنعت با سایر صنایع می باشد تا بتوان از تمام توان و ظرفیت های موجود آن استفاده نمود.

نقش استارتاپ ها در توسعه اشتغال و کارآفرینی

بر اساس پژوهش‌های میدانی و ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب‌وکارهای نوپای فناوری اطلاعات وابسته به وزارت ارتباطات، در یک کسب‌وکار در حال توسعه به طور متوسط هفت نفر متخصص مشغول به کار هستند و تعداد درخور توجهی نیز به‌طور غیرمستقیم در جریان فعالیت آن حضور دارند.
بر مبنای این ارزیابی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کسب‌وکارهای نوپا، تأثیری است که بر اشتغال دارند. این کسب‌وکارها از طریق نوآوری و چابکی به پویایی اقتصاد کمک می‌کنند و شکل‌گیری آنها غالبا مبتنی بر خلق دانش و فناوری است.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که کسب‌وکارهای نوپا در شهرستان‌ها نیز با تکیه بر ظرفیت‌های بومی، ایجاد شده‌اند و علاوه بر موضوع ارزش‌آفرینی و تأثیری که بر اقتصاد منطقه خود دارند، می‌توانند در کاهش ناهنجاری‌ها نیز مؤثر باشند.
طبق اعلام بنیاد ملی نخبگان، استارتاپ‌ها تأثیر بسزایی در روند برگشت و مهاجرت معکوس نخبگان کشور داشته‌اند. برای مثال، آمار بنیاد ملی نخبگان حاکی از آن است که سالانه حدود ۱۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازمی‌گردند و در قالب شرکت‌های استارتاپی و کسب‌وکارهای نوپا مشغول به فعالیت هستند. درهمین‌حال بررسی صورت‌گرفته از چندین استارتاپ راه‌اندازی‌شده در کشور در مراکزی از جمله مرکز نوآوری شریف، پارک فناوری پردیس و دانشگاه تهران، نشان از سود بالای این شرکت‌ها دارد و مهم‌تر آنکه این استارتاپ‌ها توانسته‌اند تعداد زیادی از نخبگان را جذب و اشتغال ایجاد کنند.

نتیجه گیری:

جستجو در دنیای نوین کسب و کار استارتاپی بی پایان است و ساعت ها و ماه ها و سال ها میتوان در مورد جزئیات مختلف بحث و تبادل نظر کرد، در این مجال و به فراخور مشخصاتی که برای مقاله تعیین شده بود، سعی کردیم تا زوایای مهم استارتاپ در صنعت آبکاری را با شما هم اندیشی نماییم، شایان ذکر است از آنجایی که صنعت آبکاری یک صنعت پایه ای است و با بسیاری از صنایع دیگر در ارتباط است، فضای کاری بسیار گسترده ای پیش روی فعالان این حوزه است، به همین منظور ما در استارتاپ شیمی کده آمادگی داریم تا محصولات و خدمات در زمینه های زیر را پوشش داده و صدای کسب و کار شما را به مخاطبانتان برسانیم.
• محصولات آبکاری شامل مواد و تجهیزات آبکاری
• محصولات پرداختکاری شامل مواد و تجهیزات پرداختکاری
• محصولات پوششی شامل مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی مربوطه
• محصولات صنعت تصفیه آب و پساب
• محصولات فرهنگی شامل کتب و مجلات تخصصی
• عرضه خدمات تخصصی این صنعت از طرف معتبرترین کارشناسان حوزه های دانش و تجهیزات آبکاری
• و فعالیت های متنوع دیگر
امید است با یاری و و همراهی شما عزیزان، گام هایمان استوار و توانمان برای خدمت مضاعف گردد، صمیمانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما بزرگان هستیم.

راه های ارتباط با ما:

مشهد_ابتدای جاده کلات_جنب معاینه فنی خودرو سبک بهمن_مجموعه معین توس
تلفن:
۳۲۶۲۶۶۰۰ ۰۵۱
۳۲۶۰۵۶۰۰ ۰۵۱
۳۲۶۲۶۰۷۲ ۰۵۱
تلفکس:
۳۲۶۰۵۳۵۰ ۰۵۱
فکس دفتر تهران:
۸۹۷۷۶۸۱۷ ۰۲۱
ایمیل:
shimikade@gmail.com
وب سایت:
www.shimikade.com

منابع
• تعریف استارت آپ چیست؟ – متمم
https://motamem.org/%D8%AA%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%BE-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
• رتبه جهانی ایران در کارآفرینی نوپا و استارتاپ ها

• آمارهایی از وضعیت تجارت الکترونیکی ایران به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
https://way2pay.ir/112699
https://way2pay.ir/160199
• گزارش عملکرد تجارت الکترونیکی ۱۳۹۷
http://ecommerce.gov.ir/uploads/annual-ecommerce-rep97-980624full.pdf
• آشنایی با صنعت آبکاری
http://www.isfahangalvanic.com/

Investigating the Effectiveness of Startups in the Electroplating Industry

Hossein Hezarjaribi

Manager of Moeintoss & Shimikade Founder
shimikade@gmail.com

Abstract
This paper addresses the role of the electroplating industry’s startups in curing the environment, enhancing productivity and creating high added value, lowering costs and eliminating intermediaries, delivering the right concepts and content, removing false tensions and market bubbles. Including, among other things, practical applications of startups in facilitating the need for electroplating units and establishing a transparent and rapid connection between them and manufacturers, creating productive and healthy competition in the electroplating units, creating innovation and upgrading the knowledge of the industry and most importantly We will expand and prosper businesses in the field, as well as in-company and intra-industry discussions. Topics such as synergy, healthy communication, increased collaboration between startups and the plating industry, new job opportunities, and, inter alia, establishing in-company communication practices with other industries and governments, and The promotion of national products will be addressed.

Keywords
Startup, Plating, Innovation, Employment, National Production

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + چهار =